Vozy ecanter uvedeny na trh v Londýně

Vůz FUSO eCanter - první plně elektrické, sériově vyráběné nákladní vozy byly předány prvním britským zákazníkům

Londýn, Spojené království: Společnost Daimler Trucks - největší světový výrobce užitkových vozidel - dnes předala první plně elektrické, sériově vyráběné lehké nákladní vozy (7,5 tuny) FUSO eCanter svým zákazníkům ve Spojeném království

  • Vůz FUSO eCanter, první plně elektrický, sériově vyráběný lehký nákladní vůz (7,5 tuny) byl představen prvním zákazníkům ve Spojeném království
  • Vůz FUSO eCanter je udržitelnou alternativou pro zákazníky, působící v oblasti městského zásobování v Londýně a okolí, nabízející dojezd 100 km
  • Společnosti Wincanton, DPD a Hovis budou provozovat několik těchto vozů v rámci dvouletých smluv s neomezeným nájezdem kilometrů
  • Společnost Daimler potvrzuje svůj závazek podporovat budování „E-ekosystému“ pro elektromobily za využití své rozsáhlé sítě dceřiných společností a významných technologických zkušeností.

Trojici zákazníků, kteří budou ve Spojeném království provozovat nové vozy FUSO eCanter, tvoří přepravní společnost DPD, pekárenský gigant Hovis a logistická společnost Wincanton PLC. Vůz eCanter, jenž je specificky navržený pro provoz v rámci městského zásobování, sehraje významnou roli v ekologickém úsilí těchto společností.

Marc Llistosella, prezident a generální ředitel společnosti Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation a vedoucí společnosti Daimler Trucks Asia, uvedl: „Poté, co jsme naše vozy představili v New Yorku, Tokiu a Berlíně, máme dnes tu čest předat plně elektrické eCantery našim vizionářským zákazníkům v Londýně. Jakožto bezemisní a tichá alternativa ke konvenčním nákladním automobilům je vůz eCanter ideálním řešením udržitelného městského zásobování. Ale tím pro nás nic nekončí. Díky přístupu do rozsáhlé globální sítě společnosti Daimler hodláme spolupracovat s útvary místní samosprávy a podporovat je v budování E-ekosystému a nutné infrastruktury s cílem usnadnit růst ekologických zásobovacích systémů. Současně jsme nadšeni z možnosti spolupracovat s městy jako Londýn při jejich úsilí vytvořit ve Spojeném království ekologičtější a udržitelnější městské prostředí.

Mike Belk, výkonný ředitel společností Mercedes-Benz & FUSO Trucks UK, řekl: „Dnešek je pro provozovatele londýnské přepravy historickým dnem. Plně elektrické nákladní vozy již nejsou pouhou fantazií - u nás ve společnosti Daimler se už vyrábějí a dnešním dnem je uvádíme do provozu u našich významných zákazníků. Jsme potěšeni, že máme možnost naše vztahy se společnostmi DPD, Hovis a Wincanton takto podpořit, neboť jsou zcela evidentně přesvědčeni o tom, že vůz FUSO eCanter je pro jejich aktivity v oblasti městského zásobování reálným přínosem.“

Ministr dopravy Jesse Norman konstatoval: „Emise těžkých nákladních vozidel jsou jedním z největších ekologických problémů, se kterými se v oblasti dopravy setkáváme. Skutečnost, že společnost Daimler vyvinula vozidla, schopná provozu v městských oblastech s nulovými emisemi, která tak snižují znečištění a úroveň hluku, nám nabízí velice zajímavé vyhlídky.“

Zákazníci při dodávce zboží volí ekologickou alternativu

Společnosti DPD, Hovis a Wincanton budou v rámci svých vozových parků v Londýně provozovat hned několik vozů eCanter. Jmenované společnosti prokázaly investicemi do těchto vozů odhodlání provozovat udržitelný vozový park a každá z nich s potěšením očekává snížení provozních nákladů, o snížení hluku a emisí nemluvě.

Společnosti DPD, Hovis a Wincanton budou v rámci svých vozových parků v Londýně provozovat hned několik vozů eCanter. Jmenované společnosti prokázaly investicemi do těchto vozů odhodlání provozovat udržitelný vozový park a každá z nich s potěšením očekává snížení provozních nákladů, o snížení hluku a emisí nemluvě.

Společnost DPD je mezinárodní distribuční společností, jež přepraví 4,8 milionu balíků denně ve více než 200 zemích po celém světě. Ve Spojeném království zaměstnává společnost DPD přes 6 000 lidí a provozuje vozový park v počtu 2 340 vozidel. Tato logistická společnost bude v průběhu prvních dvou let provozovat dva vozy FUSO eCanter.

Společnost Hovis se věnuje pekařství a výrobě mouky. Sídlí ve městě High Wycombe a ve svých pekárnách, mlýnech a distribučních centrech po celém Spojeném království zaměstnává zhruba 3 200 lidí. Ve svých mlýnech zpracuje ročně přes 800 tisíc tun pšenice ročně a je dodavatelem mouky pro soukromé i průmyslové pekárny po celém Spojeném království a v Irsku. Hovis bude zpočátku provozovat dva vozy.

Společnost Wincanton PLC je největší britskou logistickou firmou s přibližně 17 500 zaměstnanci ve více než 200 lokacích. Svůj vozový park, čítající 3 600 vozů, obohatí o celkem pět vozů FUSO eCanter v rámci snahy vybudovat po celé zemi udržitelnou silniční dopravní a distribuční síť.

FUSO ECANTER - CESTA K ELEKTRIFIKACI

Díky mnoha rokům rozsáhlého vývoje a více než 90 000 kilometrům pečlivého testovacího provozu v Evropě a v Japonsku je vůz eCanter prvním plně elektrickým, sériově vyráběným lehkým nákladním automobilem. Model eCanter byl vyvinut společností Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corp. (MFTBC) a vyrábí se v portugalském Tramagalu pro evropský a americký trh a v japonském Kawasaki pro zákazníky v Asii. Poté, co byl v září 2017 v New Yorku uveden na světový trh, byly první vozy eCanter připraveny k dodání společnostem, jakými jsou například UPS ve Spojených státech, Yamato a 7-Eleven v Japonsku a DHL, DB Schenker, Rhenus a Dachser v Německu.

Model eCanter má celkovou hmotnost 7,49 tun a užitečné zatížení až 4,5 tun v závislosti na šasi a konkrétním využití. Elektrický pohon, kterému dodává energii šestice vysokonapěťových lithium-iontových baterií s napětím 420 V a kapacitou 13,8 kWh každá, využívá motor s permanentním magnetem, jenž nabízí výkon celkem 129 kW (180 koní), přenášený převodovkou s jedinou rychlostí na zadní nápravu. Jediné nabití umožňuje operační dosah přes 100 km, což je pro potřeby městského zásobování více než dostatečné. Použitím bezemisních vozů eCanter se zákazníci nejen podílejí na tvorbě udržitelného městského prostředí, ale jsou také schopni snížit své provozní náklady až o 1 000 euro na každých 10 tisíc ujetých kilometrů v porovnání s konvenčními nákladními vozy se vznětovými motory.

Společnost FUSO má dlouhou tradici vývoje alternativních pohonů. Řada Canter Eco-Hybrid se vyrábí od roku 2005 a nabízí zákazníkům lehké nákladní vozy s hybridním pohonem. Na mezinárodním autosalonu užitkových vozidel v roce 2010 v Německu představila společnost FUSO vůz Canter E-CELL, prototyp elektrického modelu řady Canter. Na tento krok v letech 2014 až 2017 navázala rozsáhlým zákaznickým testovacím programem v Portugalsku a Německu.

V roce 2017 společnost MFTBC vytvořila produktovou značku E-FUSO, určenou výhradně pro elektrické nákladní vozy a autobusy. V průběhu nadcházejících let společnost FUSO hodlá provést elektrifikaci celé své produktové nabídky v závislosti na proveditelnosti a na technologických pokrocích. Významně přitom uplatní bohaté zdroje a zkušenosti v elektrifikaci vozidel, kterými koncern Daimler disponuje.