E-CELL: Testy vozů v Portugalsku úspěšně dokončeny

Lokálně nulové emise, 100% elektrické. Testy vozů FUSO Canter E-CELL u zákazníků byly úspěšně dokončeny.

Stuttgart/Lisabon – Po předání vozů FUSO Canter E-CELL v roce 2014 vybraným zákazníkům v Portugalsku byly oficiálně ukončeny praktické testy lokálně bezemisního elektromobilu poháněného bateriemi. Na akci v Lisabonu shrnuli Paulo Portas, místopředseda portugalské vlády, zástupci úřadů a zákazníků, stejně jako zástupci vedení společnosti Mitsubishi Fuso Truck Euro a Daimler Trucks pozitivní výsledky z praktických testů nákladních automobilů.

„Projekt FUSO Canter E-CELL je působivým příkladem inovace a spolupráce mezi portugalskou vládou, jejími orgány, společnostmi FUSO a Daimler Trucks,“ říká Marc Llistosella, prezident a CEO společnosti Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) a ředitel Daimler Trucks Asia.

Portugalská vláda se spolupodílela na financování výzkumného projektu prostřednictvím státního úřadu pro konkurenceschopnost a inovace IAPMEI.

„Vozidlo zdůrazňuje naši vizi myslet dopředu a vyvíjet udržitelná a spolehlivá dopravní řešení ku prospěchu našich zákazníků a společnosti. Výsledky praktických testů dokazují, že jsme na správné cestě. Zákazníci vůz Canter E-CELL zažili ve fázi testů jako výkonnou a spolehlivou koncepci, která splňuje požadavky na městskou nákladní dopravu,“ doplňuje Llistosella.

MFTBC je odborné centrum pro hybridní technologie společnosti Daimler Trucks. Díky svým zkušenostem byla dceřiná společnost koncernu Daimler odpovědná i za vývoj modelu FUSO Canter E-CELL.

Zákazníci vozy využívali k mnoha různým účelům

První poznatky z praktických testů osmi vozů ukazují, že se vozidla osvědčila v každodenním provozu při dodávkách na krátké vzdálenosti a v přepravě v rámci města. Nákladní automobily dosahovaly dojezdu přes 100 km, a překonaly tak průměrnou vzdálenost, kterou běžně za den urazí mnoho nákladních automobilů používaných na krátké vzdálenosti. FUSO Canter E-CELL má užitkovou hmotnost dvě tuny – kapacitu, kterou zákazníci potřebují pro efektivní provoz vozového parku. Analýza dat odhalila úspory nákladů ve výši 1 000 eur na 10 tisíc kilometrů oproti běžným nákladním automobilům s dieselovým motorem.

Schopnosti těchto elektřinou poháněných lehkých užitkových vozů byly testovány v nejrůznějších podmínkách. Město Lisabon využilo vůz Canter E-CELL k odvozu stromové zeleně a odpadu, město Porto jako vozidlo pro svoz recyklovaného odpadu, město Sintra k údržbě lesa a města Abrantes a Cascais rovněž k péči o zeleň. Firma Transporta vozidlo použila k dodávkám na krátké vzdálenosti pro přímý rozvoz domácnostem, energetická společnost REN k přepravním účelům v rámci průmyslových skladů plynů ve městech Sines a Pombal. A konečně vůz Canter E-CELL pomáhal i portugalské poště CTT s dopravou mezi distribučními centry Lisabon a Coimbras.

Závod Tramagal je součástí globální výrobní sítě společnosti Daimler Trucks

Vozidla FUSO Canter E-CELL byla vyrobena v závodu Tramagal, asi 150 km severovýchodně od Lisabonu. Závod se rozkládá na ploše 39 900 metrů čtverečních. Více než 300 zaměstnanců zde vyrábí nákladní automobily FUSO Canter přibližně pro 30 evropských zemí, Izrael, Maroko a Turecko. Téměř 95 procent vozidel je určeno na vývoz. Od roku 2012 vyrábí pracovníci v Tramagalu i FUSO Canter Eco Hybrid, hybridní verzi nákladního automobilu.

Závod v Tramagalu je integrován do globální výrobní sítě společnosti Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, aby FUSO Canter splňoval platné mezinárodní standardy kvality a bylo možné využít výhody spolupráce. Hlavní výrobní závod Kawasaki dodává v první řadě části karoserie, součásti náprav, řídicí systém, systémy ovládání topení a klimatizace, převodovku s dvojitou spojkou DUONIC® a součásti elektrického pohonu vozu FUSO Canter Eco Hybrid. Ze závodu v Tramagalu profituje i regionální ekonomika. Vyjádřeno penězi pochází přibližně 50 procent součástí vozu Canter od 60 evropských dodavatelů, polovina z nich je z Portugalska a Španělska. Mezi tyto díly patří podvozek, motor, součásti nápravy, pružiny, brzdy, pneumatiky, světlomety, sedadla a velká část vnitřního obložení.

MFTBC je přibližně s 11 tisíci zaměstnanci největší dceřinou společností koncernu Daimler AG v Japonsku. Hlavní sídlo a nejdůležitější výrobní závod se nachází v Kawasaki nedaleko Tokia. Se značkou FUSO má MFTBC podíl více než 40 procent na celosvětovém prodeji nákladních automobilů Daimler. V důsledku toho je FUSO nejprodávanější značka koncernu v segmentu nákladních automobilů. V Kawasaki se ročně vyrobí více než 170 tisíc nákladních automobilů a autobusů FUSO pro japonský a mezinárodní trh a prodá se do 150 zemí.